Produktreturnering och annullering

Du har rätt att annullera en beställning (eller del av den) som du gjorde i IKH webbutik inom 14 dagar efter du mottagit leveransen. När du mottar din försändelse, vänligen kontrollera att den stämmer överens med din beställning och att den inte har skadats under transporten av leverantören.

Hygien- och intimprodukter, såsom andningsskydd, hel- och halvmasker, öronproppar, underkläder, kalsonger och strumpor, accepteras inte för retur om förpackningen har öppnats.


Returneringsanvisningar

1. Vänligen meddela alltid i förväg vid returnering

Om du inte har fått något leveransmeddelande för din beställning, var god kontakta vår kundtjänst på webbutik@ikh.se för att meddela annulleringen. Vänligen ange beställningsnummer, abonnentens namn och de produkter som ska returneras. Om din beställning redan är på väg eller har levererats kan du göra en returanmälan genom att: 

Rekistrerad kund

Inget kundkonto?

2. Packa produkten / produkterna

Packa produkten och alla tillhörande delar noggrant. Använd helst samma förpackning som produkten skickades i.

Produktens pris återbetalas i sin helhet om den returnerade produkten fortfarande är i fullständigt försäljningsskick och dess säljpaket är intakt. Fäst returfraktsedeln som medföljde din beställning ovanpå den ursprungliga fraktsedeln. Om det inte medföljde någon returfraktsedel (t.ex. stora varor eller TFÄ-försändelser), vänligen kontakta vår webbutiks kundtjänst webbutik@ikh.se så hjälper vi dig med returen

3. Ta paketet till ett serviceställe för Postnord eller DHL

Produkten ska skickas tillbaka senast 14 dagar efter att du gjort en returneringsanmälan. När IKH:s webbutik har tagit emot och behandlat returneringen, krediterar Verifone ditt betalningskort med returneringssumman.


Avsändaren ansvarar för att förpacka produkten ordentligt. IKH:s webbutik ansvarar inte för skador som uppstår genom vårdslöst förpackade returneringar. Kostnaderna för sådana fel debiteras kunden.

Växla Nav
Välj språk
Varukorgen